Monday, December 12, 2005

Řeka Bamdama

Bandama má poměrně jasnou, lehce namodralou vodu. Proto se také jmenuje Bílá Bandama. Jak nás to nutká skočit do ní a vykoupat se. Hroši by nám jistě příliš neublížili, ale v afrických řekách není radno plavat ani při sebevětší sluneční výhni a vedru, protože člověku hrozí stále krokodýli. Dokonce i myjete-li se na břehu, musíte dávat pozor, aby po vás některý nechňapl. O něco dále po proudu slyšíme vzdálené šumění. Jsme zvědaví a jdeme po břehu za ním. Brzy se nám zjevuje nádherný obraz. Ohromné, vodou omleté balvany leží uprostřed řeky, která se mezi nimi prodírá s námahou, zpěněná a dravá. Šplháme a skáčeme po balvanech skoro až doprostřed proudu. Máme radost, že zde získáváme správnou představu o pravlasti hrochů. Náš ohromný hroch Toni ve frankfurtské zoologické zahradě, narozený v Německu, ani netuší, jak pěkné to tu mají jeho bratři. Toni se ale může klidně vynořovat, kdykoli chce, a nemusí si dělat starosti s výstřely z pušek. Hned vedle místa, kde stojíme, objevujeme na skalách čistou vodní nádrž, asi dva metry hlubokou, spojenou přímo s řekou. Nejsou v ní krokodýli a můžeme se tu tedy vykoupat. Svlékáme si šaty stejně jako černoši, kteří to udělali již dříve, a nyní se nazí myjí od hlavy až k patě. Vidím, že mám spodky plné sražené krve a vzadu v nich pěknou díru. Když jsem před třemi dny seděl v nákladním autě vedle řidiče, něco mě píchlo a všiml jsem si, že z roztrhaného sedadla vyčnívá pružina. Neuvědomil jsem si, že se zapíchla tak hluboko. To mě tedy poslední dny bolelo.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home